Tepić pisala UO RTS-a: Dramatično loše rukovođenje javnim servisom

Potpredsednica Stranke slobode i pravde (SSP) Marinika Tepić uputila je danas otvoreno pismo Upravnom odboru Radio-televizije Srbije (RTS) u kojem je iznela niz podataka o, kako je ocenila, „dramatično lošem“ rukovođenju RTS-om, a čime taj organ želi da obavesti u susret izboru novog direktora javnog servisa Srbije.

Tepić je u pismu navela da je u 2018. i 2019. godini RTS izdvojio više od pola miliona evra za „reklamne usluge“, za „tehničku opremu za obavljanje delatnosti“ samo u 2019. dato je 4,4 miliona, dok je za vreme mandata sadašnjeg rukovodstva na „hranu i namernice“ potrošeno je nešto više od milion, a za „usluge čišćenja prostorija“ je u tom periodu izdvojeno više od 3 miliona evra.

„Naime, proteklih dana smo u medijima saznali da pojedini članovi Upravnog odbora nemaju nikakva saznanja o finansijskom poslovanju RTS-a i neopravdanom trošenju našeg novca, što je nedopustivo imajući u vidu da je Upravni odbor organ upravljanja RTS-a i da mu je jedna od osnovnih statutarnih nadležnosti kontrola finansijskog poslovanja“, rekla je Tepić, a prenela SSP.

Tepić je ocenila da je reč je o „dramatično lošem rukovođenju RTS-om, finansijski neodgovornom, rasipničkom, a uz osnovanu sumnju i koruptivnom“ te da smatra sve to moraju imati u vidu uoči izbora novog direktora RTS-a, „ne samo zbog pažnje kome će prepustiti novac na dalje nakon novog konkursa, već i da bi svi dosadašnji rukovodioci koji su zloupotrebili svoj položaj odgovarali“.

Između ostalog, ona je navela da je RTS za reklamne usluge plaćala listovima Alo, Kurir, Blic, Novosti, nedeljniku Ekspres, portalu Mondo i firmama ADS media, Multivision i Alma kvatro.

Tepić je u pismu naglasila da je potrebno da Upravni odbor obrati posebnu pažnju na postupanja rukovodstva u pogledu ugovaranja serijskih, filmskih i TV programa, gde postoje, dodala je, „kristalno jasni“ slučajevi sukoba interesa te navela da primer donedavne zamenice direktora RTS-a Ivane Miković koja je na ovu funkciju došla na predlog v.d. direktora Dragana Bujoševića.

„Naime, kao zamenica direktora RTS-a Miković je imala uvid unutar RTS sistema u sve parametre za ugovaranje filmske i serijske produkcije, TV programa i emitovanja sadržaja (naročito budžetske parametre), dok je istovremeno, dakle paralelno sa funkcijom zamenice direktora RTS-a osnovala 2018. privatnu firmu ‘Fajerflaj prodakšns“ (Firefly productions) za proizvodnju kinematografskih dela, audio-vizuelnih proizvoda i televizijskog programa“, rekla je Tepić.

Ocenila je da su „koruptivna dela zloupotrebe službenog položaja i trgovine uticajem“ Miković i Bujoševića utemeljena na direktnom sukobu interesa Miković, koja godinu dana radi istovremeno za javni medijski servis na jednoj od dve najodgovornije funkcije, a paraleleno osniva i rukovodi privatnom produkcijskom firmom, sa kojom potom RTS ugovara i kupuje sadržaje koje plaća novcem građana.

Takođe, dodala je Tepić, 2019. godine većinski vlasnik firme „Fajerflaš prodakšns“ postao je vlasnik Kurira Igor Žeželj, a Miković je ostala u suvlasničkom udelu od 16,34 odsto i obavlja i na dalje direktorsku funkciju u firmi.

„Podsetiću, iz gore navedenog, da je RTS u više navrata plaćao i reklamiranje u Žeželjevom tabloidu Kurir (34,696.00 evra u 2019. godini), kao i njegovom portalu Mondo koji mu je državni Telekom neposredno pre toga ustupio i za to mu takođe novcem građana platio 37,9 miliona evra upravo preko njegove firme Mondo Inc. (25,512.00 evra u 2019. godini)“, navela je Tepić.

Naglasila je da nema sumnje da je v.d. direktora RTS-a Dragan Bujošević o svemu ovome imao saznanja, ali da je jednako odgovoran ukoliko nije bio obavešten dok je tako odgovornom mestu i „burazerskim kombinacijama“ nesavesno upravljao RTS-om, „koruptivno postupao obezbeđujući korist za drugog, a na štetu građana Srbije i po ugled RTS-a“.

(Novi magazin)

Napišite komentar